اطلاعات دستگاه ها

معرفی دستگاه بافندگی راپیر و مزایای آن

دستگاه بافندگی راپیر متداول ترین نوع ماشین آلات بافندگی بدون شاتل است. از ویژگی های اصلی آن می توان به سرعت بافت سریع ، سطح بالای اتوماسیون و حداکثر بازده اشاره کرد. علاوه بر ویژگی های گفته شده که از طرح های قبلی ماشین بافندگی بدون شاتل به ارث رسیده است ، دستگاه بافندگی راپیر نیز مزیت خاص خود را نسبت به آنها دارد. به عنوان مثال ، مکانیسم قرار دادن پود مثبت آن برای بافت انواع نخهای الیافی مناسب است. علاوه بر این ، سیستم منحصر به فرد انتخاب رنگ پود اجازه می دهد تا حداکثر 16 رنگ از نخ پود بافته شود. با استفاده از تمام ویژگی های بی نظیر موجود با قیمت پایین ، دستگاه های بافندگی در بافتن نخ های رنگ شده ، حوله ، پارچه ابریشم ، پارچه پشمی و پارچه پوسته استفاده گسترده ای داشته است. همچنین راه حل های ایده آلی برای تولید دسته کوچک پارچه های فانتزی ارائه می دهد.


روند پیشرفت دستگاه بافندگی راپیر

در طی چند سال گذشته از توسعه ، دستگاه بافندگی راپیر به یکی از رایج ترین انواع ماشین های بافندگی تبدیل شده است. به لطف استفاده از فن آوری پیشرفته و همچنین نوآوری در فرآیند بافت ، دستگاه بافندگی همچنان که عملکرد بافندگی خود را بهبود می بخشد ، به تکامل خود ادامه خواهد داد.
افزایش سرعت بافت همیشه یکی از اهدافی است که طراحان بافندگی دنبال می کنند. بر اساس تکنیک های CAD و CAM ، ما طراحی های بهینه شده برای هر قسمت از دستگاه های بافندگی (به ویژه مکانیسم دفتین زنی و سیستم نصب پود) و همچنین دستگاه بافندگی یکپارچه را به طور کلی طراحی کرده ایم. از آنجایی که سرعت درج شدن پود آن بیشتر بهبود می یابد ، دستگاه بافندگی راپیر می تواند با دستگاه بافندگی ایر جت هم تراز باشد.


مقدمه ای بر روی دستگاه بافندگی تری (terry) با بهره وری بالا

سرعت زیاد لزوماً به معنای کارایی بالا نیست. دستگاه بافندگی تری با کارایی بالا به این معنی است که دستگاه توانایی تولید پارچه های با کیفیت و بدون نقص در سرعت کار بالا را دارد. برای کارآیی واقعی ، ایت دستگاه بافندگی ما فناوری های میکرو الکترونیک را به همراه ریزپردازنده و رایانه الکترونیکی معرفی می کند. به عنوان مثال پاک کننده نخ الکترونیکی می تواند نقص نخ را تشخیص داده و به موقع برطرف کند. با اتصال پاک کننده نخ به درگاه ریز پردازنده ، کاربران می توانند طبقه بندی آماری نقص نخ ، لکه های ضخیم (لکه) و لکه های نازک را بدست آورند. دستگاه بازرسی پارچه ، برای نمایش در جدول تعداد نقاط معیوب ، محل نقص نقطه ، طول هر رول پارچه (برداشتن قسمت آسیب دیده پارچه) و وزن پارچه همچنین به یک ریزپردازنده مجهز است.


مشکلات رایجی که در طی روند بافت دستگاه بافندگی تری رخ می دهد

کنترل نادرست یا سایش قطعات در حین کار بافندگی ، گاهی منجر به آسیب به دستگاه بافندگی می شود. یکی از علائم معمول در آسیب به دستگاه بافندگی ، راه اندازی کند دستگاه بافندگی است که منجر به کاهش کارایی بافت می شود. در میان بسیاری از انواع آسیب های بافندگی ، متداول ترین آنها ترمز معیوب است. بنابراین ، حتماً ترمز دستگاه بافندگی را به طور منظم بررسی کنید.


مقدمه ای بر خطاهای دستگاه بافندگی تری

  1. مسائل مربوط به کیفیت قطعات و قطعات بافندگی
  2.  مشکلات قطعات رتبط با دستگاه بافندگی
  3. سیستم کنترل برق یا مشکلات مولفه های الکتریکی
  4.  خرابی اجزای خریداری شده
  5.  مشکلاتی که در روند مونتاژ نهایی رخ می دهد

چگونه می توان یک ایر جت را تعمیر کرد

بررسی کنید که آیا مدار حلقه ای تمپل به طور انعطاف پذیر می چرخد یا سایشی در حلقه مذکور وجود دارد. بازرسان همچنین باید اطمینان حاصل کنند که هیچ نشتی از شلنگ هوا وجود ندارد ، سیستم روانکاری متمرکز نشت نمی کند و پمپ روغن آسیب ندیده یا خم نشده است. الیاف معلق که ممکن است درون جعبه کنترل جمع شده باشند باید برداشته شوند. خطای ارتفاع قاب ورد باید در محدوده ± 2 میلی متر محدود شود. از دیگر نقاط بازرسی که کاربران باید از آنها مراقبت کنند شامل صفحه فیلتر روغن ، شافت تغذیه نخ تار ، عایق و روکش سیم ، تمیزی ترمز ، سطح دنده و قاب ورد است.


فن آوری های کارآمد انرژی برای دستگاه بافندگی ایر جت

فن آوری های بدون شاتل را می توان در انواع زیر دسته بندی کرد: دستگاه بافندگی گیره ای ، دستگاه بافندگی واتر جت ، دستگاه بافندگی ایر جت و دستگاه بافندگی راپیر. در میان آنها ، دستگاه بافندگی گیره ای کمترین میزان انرژی واحد را مصرف می کند که به دنبال آن دستگاه بافندگی واتر جت است. دستگاه ایر جت و دستگاه بافندگی راپیر دو دستگاه بافندگی هستند که مقدار زیادی انرژی مصرف می کنند. گرچه درست است که مصرف انرژی تنها عاملی نیست که بر رفتار مصرف کننده تأثیر می گذارد ، اما به همین اندازه نمی توان انکار کرد که بهره وری انرژی نکته کلیدی است که هیچ کس نمی تواند از آن غافل شود. به همین دلیل ، تولیدکننده ماشین آلات نساجی باید توجه کافی به توسعه فن آوری های کارآمد انرژی داشته باشد.